ללא רבב: כל מה שרצית לדעת על העלמת כתמי עור ופיגמנטציה

נשים רבות משקיעות מאמצים, זמן וכסף על מנת להבהיר את עור פניהן ולהעלים כתמי הריון, כתמי גיל, נמשים, פיגמנטציה וכתמי שמש בפנים שנגרמו כתוצאה מחשיפה מרובה לשמש. החדשות הטובות: המאמץ יכול לשאת פרי, באמצעות שורה של שיטות טיפול חדשניות.

כתמים בעור – מדוע זה קורה?

כתמים על העור נוצרים למעשה כתוצאה מכך שגופנו מגן על עצמו. כאשר אנו נחשפים לשמש מופרש בעורנו חומר בשם מלנין, אשר אמור להתמודד עם השפעת קרני השמש. כאשר המלנין אינו סימטרי, במקום שיזוף אחיד ויפה, נוצרים כתמים כהים בנקודות מסוימות, ככתמי שמש בפנים, כשבנקודות אחרות לא.

גם הורמונים משחקים תפקיד מרכזי בהפקת המלנין, ולכן נטילת גלולות למניעת הריון ולידה יכולים להתבטא גם בחיזוק הפיגמנטים בפנינו.

גורם נוסף הם כתמי גיל – תוצאה של שינוי הורמונאלי שמתרחש בגוף בעת ההזדקנות הטבעית. בעוד שהנמשים הם פיגמנטציה מולדת ובדרך כלל גנטית, המנומשים למיניהם יגלו כיצד הם הופכים לכתמים חומים של ממש בעקבות חשיפה ישירה וקבועה לשמש.

סיבות נוספות לפיגמנטציה בפנים יכולות להיות חוסר בוויטמינים ותזונה לקויה, פצעי אקנה או נטילת תרופות מסוימות.

העלמת כתמי עור בפנים: אפשר גם בבית?

בנות המזל, אשר להן עור פנים בהיר וכתמים בהירים, תוכלנה אולי להסתפק בשיטות הטיפול הביתיות ובשלל תרופות הסבתא מהן יש בשפע: שימוש בלימון, פטרוזיליה, יוגורט ועוד – אותם מורחים על הפנים.

אם זה לא מועיל, זה בוודאי לא מזיק. לצורך טיפול בכתמי עור, ניתן לרכוש קרמים להבהרת כתמים המבוססים על חומרים שמפחיתים את פעילות המלנין – החומר שנמצא בתאים וגורם לפיגמנט להופיע.

מוציאים את התותחים הכבדים: איך מטפלים בפיגמנטציה חריפה?

ישנם מצבים שבהם השיטות הביתיות אפקטיביות הרבה פחות. במקרים כאלה נכנסים לתמונה טיפולי פילינג שנועדו לטפל בבעיה ביעילות. מטבע הדברים, אופן הטיפול תלוי בעד כמה הפיגמנטציה בעור הפנים עמוקה. אם הפיגמנטציה שטחית ונוכחת בשכבת האפידרמיס – הטיפול יתבצע באמצעות משחות, קרמים וחומצות עדינות.

הצטברות עמוקה של המלנין בשכבת הדרמיס, לעומת זאת, תצריך טיפול מעמיק הרבה יותר – ע"י לייזר, הבזקי אור וקילוף מבוקר באמצעות חומצות חזקות בעלות ריכוזים שונים.

בשורה התחתונה – אולי בכלל כדאי להימנע?

טיפולים אסתטיים חדשניים מאפשרים לטפל במגוון רחב של מקרים של כתמי עור בפנים, ולו הקשים ביותר. האפשרויות רבות והתוצאות מוצלחות למדי. כמובן שבמקביל לטיפול בכתמי עור, כדאי להימנע מהגורמים להיווצרותם. אחרי הכול, לא נרצה שהם יופיעו שוב ושוב…

טיפול בכתמי פיגמנטציה ברשת מרפאות אלמן

אין זה משנה באיזו שיטת טיפול תבחרו, חשוב לבחור במטפלים מומחים ביותר בטיפול מסוג זה. לכן, כשאתם מגיעים לפגישת ייעוץ ברשת מרפאות אלמן, אתם יכולים להיות בטוחים שהגעתם לידיים הבטוחות והמקצועיות ביותר.

צוות המומחים ישוחח עמכם, יסביר לכם אודות דרכי הטיפול השונות, ויתאים עבורכם את השיטה הנכונה ביותר לעור פניכם, בהתייחס לקריטריונים רפואיים ודגשים רלוונטיים מצדכם.